František Mikš: Picasso, a vörös kakas : ideológiák és utópiák a XX. századi művészetben
Hogyan függött össze Malevics absztrakt festészetének kialakulása a bolsevik forradalommal? Miben kellett felülmúlnia a kommunizmust a szuprematizmus ideológiájának? Az első számú német kultúrbolsevik, George Grosz miért próbált kommunista fordulatot kiharcolni Németországban, az első világháború után? Miért lépett be Picasso a Francia Kommunista Pártba, és ez hogyan segítette szédületes karrierjét? Milyen szerepet játszott a háború utáni Franciaország bolsevizálására tett kísérletben, és miért lett a moszkvai vezetés alatt álló békemozgalom „hasznos idiótája”?
Ez az olvasmányos, intellektuálisan provokatív mű a modern festészet nem különösebben dicséretes fejezeteivel foglalkozik. A könyv három jelentős művész, a modern orosz, német és francia festészet kiemelkedő képviselőjét mutatja be, az ő példájuk segítségével kalauzolja végig az olvasót a 20. századi európai történelem legnagyobb válságkorszakain.
Budapest : Typotex, 2021
Az e-könyv egyetemi IP tartományon belül vagy proxyval / EduID-val érhető el.