Egri Lajos: A drámaírás művészete : az emberi mozgatórugók kreatív értelmezésének alapjai
„Egri filozófiájának érdekessége, hogy homlokegyenest szembehelyezkedik az Arisztotelész Poétikájában foglalt állítással. A karakter, vallja, fontosabb a cselekménynél, ugyanis az belőle fakad – ezzel egyébként Stephen King is egyetértését fejezi ki a már említett Az írásrólban. A tézis folyományaként, hogy a karakter cselekményformáló ereje hitelt érdemlően kibontakozhasson, az alkotó nem érheti be kevesebbel, mint a szereplőinek háromdimenziós, az utolsó hajszálig történő kidolgozásával.
Ebből a hiperrealista szobrászathoz hasonlatos részletességből aztán elég, ha annyi jelenik meg a műben, amennyi feltétlenül szükséges, de a jéghegy csúcsát a felszínen lebegtetni kevés; három dimenzió, vagyis a fiziológiai, szociológiai és pszichológiai mentén aprólékosan felépített karakterek konfliktusai lendítik előre a cselekményt. A konfliktus hajtotta fejlődés evolúció, a tetőpont revolúció – hasonló gondolatokkal szembesülni nem kevésbé felemelő.”
Forrai Márton teljes kritikája itt olvasható.
Budapest : Gabo, 2022
A korábbi kiadást keresd katalógusunkban.