Pamela Binning Ewen: Párizs királynője
„Chanel esetében nem áll, hogy a cél szentesíti az eszközt, mert neki eszébe sem jutna moralizálni, ha az eszköze megválasztásáról van szó. Nem érezte rosszul magát, hogy Párizs német megszállása után a német tisztek által megszállt Ritzben maradt, (ezzel a franciák szemében náci szimpatizánssá válva) inkább csak az bosszantja, hogy saját lakosztályából kipakolták, és egy szerényebb szobával kellett beérnie. Chanel érzéketlen és számító, de a könyv írója nem engedi elfeledtetni az olvasókkal, milyen tragédiákat élt át a díva, ezzel átadja az olvasónak azt a feladatot, hogy ítéletet mondjon Coco felett. Erkölcstelen náci kém? Egy körülményeknek kiszolgáltatott báb? Megtört szívű nő? Vagy egy érzéketlen vamp?”
Tegdes Péter teljes kritikája itt olvasható.
Budapest : 21. Század K., 2021