Rakel Haslund-Gjerrild: Ádám a Paradicsomban
„Tehát elmondható, hogy a nyelv ezúttal is központi szerepet kap a kötetben, ám míg az előzőben az egyik, vagy talán az utolsó ember vesztette el a nyelvromlás, nyelvvesztés révén a kapcsolatát a világgal, addig az új műben egy festő rendkívül egyéni látásmódja révén hoz létre egy olyan művészi világot, amellyel sokszor nem igazán tudnak mit kezdeni a kortársak. Ez a rész remekül működik, hiszen mindvégig a jobbára idős alkotó monológját hallgatjuk (jobbára idős, ugyanis sokat ugrálunk az időben), akinek azonban elég gyakran elvonja valami, vagy pontosabban valaki a figyelmét a képekről: azok a fiatal férfi tanítványok, illetve modellek, akiket igyekszik behálózni és magához csábítani. Ez azonban a 19-20. század fordulóján nem biztos, hogy a legjobb ötlet….”
Bak Róbert teljes kritikája itt olvasható.
Budapest : Polar Egyesület, 2024
A szerző másik művéről könyvajánlónk itt található.

